El col·lectiu del BLOC vol felicitar l’associació de Veïns i Amics del Centre Històric per la presentació de la seua proposta per elaborar un Pla integral de revitalització del barri.
Volem remarcar el suport absolut del BLOC a les propostes de l’associació i a la metodologia que reclama, i volem recordar que al llarg dels últims 12 anys, el BLOC ha sigut l’únic partit que ha fet propostes concretes per al barri antic, algunes d’elles recollides en l’acte d’ahir. Ens alegrem que els altres partits s’estiguen adonant 12 anys després de la necessitat que hi havia de revitalitzar el barri antic i comencen a fer les seues propostes, o a reivindicar com a pròpies les ja fetes pel BLOC.

Entre altres, volem recordar que des de l’entrada del BLOC a l’Ajuntament, hem presentat mocions sol·licitant:

– L’elaboració d’un Pla Integral de Rehabilitació del Barri Antic (any 2000)
– La bonificació de les obres de rehabilitació del Barri Antic (any 2002)
– La creació d’una Oficina d’Atenció Ciutadana que assessore als veïns de les ajudes a la rehabilitació que destinen el Ministeri de Vivenda i la Generalitat Valenciana, i que els ajude a gestionar-les. (any 2003)
– La qualificació com a Àrea de Rehabilitació del Barri Antic (any 2003 i 2006)
– La qualificació com a Bé d’Interés Cultural del Barri Antic (any 2004)
– Subvencions municipals per a la rehabilitació del Barri Antic de 3.000 euros per projecte iniciat. (2005, 2006, 2007 i 2010)
– La bonificació de les llicències d’apertura i taxes municipals a la instal·lació de comerços i empreses al Barri Antic. (any 2009)
– La instal·lació de la guarderia municipal al Barri Antic. (any 2010)

També volem remarcar que la revitalització del Barri Antic és una de les prioritats de govern del BLOC, i que està estretament vinculada a les dues idees principals del nostre programa electoral: l’austeritat i la creació d’ocupació.

Amb l’estalvi que suposarà la quasi eliminació dels sous als regidors (que hem calculat entre 15.000 i 20.000 euros d’estalvi mensual), proposarem novament la creació de l’oficina municipal del barri antic i destinarem ajudes municipals a la rehabilitació per tal de recuperar una part dels llocs de treballs perduts en la construcció.

En cas que els ciutadans ens donen la clau de la governabilitat a Castalla, no pactarem amb cap partit que no assumisca les propostes d’estalvi en sous a regidors i inversió en el barri antic com a prioritàries.