Per primera volta des que molts castelluts recordem, el PP ha perdut la majoria absoluta. Els castelluts i les castelludes han votat un Ajuntament sense majories que obri el ventall de pactes.

En primer lloc, volem agrair especialment les 798 persones que han votat la candidatura del BLOC – Compromís per Castalla i que ens han atorgat 2 regidors. Els 2 regidors, juntament al bon resultat del PSOE, situen a l’esquerra de Castalla amb 7 regidors front als 10 de la dreta.

Per tant, la clau d’esta legislatura estarà en la candidatura liderada pel fill de l’ex-alcalde Juan Rico. Correspon a UCiD decidir si pacta amb els membres del PP en una negociació on el principal damnificat segur que seria l’actual alcalde Prats.

En cas que UCiD descarte esta possibilitat, el BLOC estaria obert a negociar un govern d’esquerres que tinga com a principal punt programàtic la reducció de 20.000 euros mensuals en sous a l’alcalde, regidors i despeses innecessàries, i la destinació d’estos diners a activitats generadores de llocs de treball.

Estes són les bases sobre les quals el col·lectiu del BLOC situa la situació política que es dibuixa a partir d’estes eleccions. En els pròxims dies començarem a observar els moviments dels diferents partits, i especialment el paper d’UCiD a l’hora de decidir els pactes.