Calendari de mobilitzacions
Per tal de fer pressió per la retirada de l’esborrany de decret, s’han preparat una sèrie de mobilitzacions que començaran aquest dissabte 4 de juny amb la celebració de les Trobades d’Escoles en Valencià d’Ibi (l’Alcoià) i Relleu (la Marina Alta), que es volen convertir en més massives que mai com a mostra del suport a l’ensenyament en valencià.
També s’ha convidat als centres educatius valencians a llegir públicament el manifest durant l’hora del pati entre dimarts 7 i dimecres 8 de juny, a més de demanar als claustres i consells escolars dels centres que facen arribar una carta als seus ajuntaments i a la Conselleria d’Educació expressant el suport a un model plurilingüe de consens.
La mobilització central de la setmana serà el dijous 9 de juny, dia de constitució de les Corts Valencianes, quan s’han convocat concentracions a la plaça de la Mare de Déu de València, la Casa dels Caragols de Castelló de la Plana i els Serveis Territorials d’Educació d’Alacant. La convocatòria és a les 19 hores, i per visualitzar al màxim l’aposta pel plurilingüisme es convida tothom a acudir-hi amb samarretes de colors vius, els colors de la imatge gràfica de la campanya “Sí al valencià”. Per tal de fer sentir al màxim la reivindicació, s’han convidat també dolçainers i tabaleters perquè se sumen.
Una altra de les accions és emplaçar els grups parlamentaris a les Corts Valencianes a presentar una moció de suport al manifest, emplaçament que es fa extensiu als alcaldes i grups municipals als ajuntaments valencians perquè presenten la moció als plens municipals. S’estudien també possibles accions en la pressa de possessió dels governs municipals.
Totes aquestes accions previstes, així com totes les que les entitats, organitzacions i associacions vulguen impulsar amb els seus respectius àmbits, són una primera fase de mobilitzacions abans de l’acabament del curs. En el cas que el Consell no retire l’esborrany de decret abans de setembre les mobilitzacions prosseguiran a partir de l’inici del curs amb diferents accions que culminarien amb una gran manifestació per l’ensenyament en valencià i el plurilingüisme.